۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰

برازنده به مهر خبر داد:

سکانس‌های پایانی «ضد نور» زیر آب فیلمبرداری شد

سکانس‌های پایانی «ضد نور» زیر آب فیلمبرداری شد

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری فیلم «ضد نور» از فیلمبرداری سکانس های پایانی این فیلم در زیر آب خبر داد.  

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ضد نور» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه سینمایی گفت: اواخر اسفند سال گذشته فیلمبرداری این فیلم سینمایی به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی تمام شد، اما با توجه به این که بخشی از فیلمبرداری باید زیرآب انجام می‌شد هفته گذشته چند سکانس را در تهران و در یک استخر گرفتیم و فیلمبرداری این سکانس‌ها در عمق 2-3 متری آب انجام شد.

او ادامه داد: در لوکیشن اصلی فیلم یعنی مرداب انزلی امکان ضبط برخی پلان‌های زیر آب وجود نداشت بنابراین با حضور آقای پرویز پرستویی این پلان‌ها را در تهران فیلمبرداری کردیم.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «پله آخر» گفت: فیلمبرداری زیر آب سختی‌های خاص خودش را دارد. برای این کار باید وسایل خاص ساخته شود و در ساعات خاصی از روز یعنی بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر که نور خورشید عمود به آب است، فیلمبرداری کنیم. البته فیلمبرداری و نورپردازی زیر آب برای من جذابیت های خاص خودش را دارد و فیلم «ضد نور» با توجه به تعدد لوکیشن‌هایش برای من تجربه خوبی بود.

برازنده که مدتی قبل کارگاه آموزشی فیلمبرداری و نورپردازی را در مشهد برگزار کرده است درباره لزوم آشنایی عملی علاقمندان عرصه فیلمبرداری با امکانات و تجهیزات این حوزه توضیح داد: مدتی قبل یک کارگاه آموزشی برای علاقمندان به فیلمبرداری و نورپردازی در مشهد برگزار کردم و جالب بود که فعالان این عرصه یا علاقمندان به فیلمبرداری و عکاسی استقبال خوبی از این کارگاه کردند و حتی افرادی هم از کرج و تهران برای حضور در این کارگاه آموزشی به مشهد آمدند.

او ادامه داد: خوشحالم که از طریق برگزاری این کارگاه‌ها می توانم تجربیاتی را که در این سالها در سینما کسب کردم، انتقال بدهم. نکته قابل توجه این کارگاه آموزشی این بود که کسانی که در این کارگاه شرکت کردند می‌توانستند طریقه استفاده عملی از دوربین را یاد بگیرند. به نظر من آموزش تئوری و عملی فیلمبرداری و نورپردازی که مقوله مهمی در سینما است باید با هم انجام شود و قطعا نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «جیب‌بر خیابان جنوبی» در پایان تاکید کرد: من از برگزاری کارگاه های آموزشی اینچنینی استقبال می‌کنم و در حد توانم تجربیاتم را انتقال می‌دهم.

این فیلم داستان شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است. «ضد نور» یک درام عاشقانه است.

نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط کاوه سجادی حسینی و تایماز افسری انجام شده است.

پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی، هومن سیدی و پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک ادیب و محمدرضا فتحی در این فیلم سینمایی بازی می کنند.

کد خبر 2295807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha